Bij het creëren van een account, zal het systeem jou standaard een layout aanmaken. Deze is dezelfde dan die voor de factuur. Wens je voor jouw offertes bv een handtekeningblok toe te voegen, maar niet voor de factuur, dan zal je best een nieuwe layout aanmaken.


Ga naar 'Layouts' en druk op de rode knop 'aanmaken' en kies een nieuwe layout en wijzig de naam naar bv Offerte. Vervolgens druk je op 'layout aanmaken'. 




Een nieuwe layout zal nu worden gegenereerd waarin jij jouw logo etc verder kan aanpassen. 


Voor meer informatie omtrent het opmaken van de layout, verwijzen wij graag naar dit help-artikel Layouts : EenvoudigFactureren Help


Scroll naar beneden tot je 'handtekeningblok' ziet staan en vink dit vakje aan. 



Wanneer je dan naar het afdrukvoorbeeld gaat, zal je zien dat de handtekeningblok is toegevoegd. 



Druk op layout bijwerken om alle wijzigingen op te slaan. 

Je zal zien dat er nu 2 layouts zijn aangemaakt. 



Wens je voor de offertes de layout offertes te gaan gebruiken, druk dan op acties > opties 



En selecteer waar je deze layout wil gaan gebruiken. Druk vervolgens op bijwerken. 



Bij het aanmaken van een nieuwe offerte, zal je zien dat het systeem nu automatisch de layout van de 'offertes' overneemt'. (Wil je een andere template selecteren, dan kan dat bij 'opties' 'layout'.) 



*Controleer of alles goed staat via afdrukvoorbeeld gaan en zie daar de  juiste vermelding van 'offerte' verschijnen. 





  Meer info? Lees onderstaande nuttige artikels