Standaard wordt één layout toegevoegd voor jouw account. Door een nieuwe layout aan te maken wordt een tweede layout toegevoegd en vanaf dan kan je per document kiezen welke layout je wenst te gebruiken. Tijdens aanmaak/bijwerken van een factuur (of ander document) vind je hiervoor bij “Bijkomende opties” een “Layout” veld terug.
Via het “Layouts”-onderdeel bekom je een overzicht van de beschikbare layouts en kan je deze naar wens aanpassen. Ook een derde of meerdere andere nieuwe layouts kunnen worden toegevoegd. Meerdere layouts kunnen van pas komen indien je verschillende activiteiten binnen jouw onderneming hebt (en per activiteit een aangepast layout wenst) of indien je voor een specifiek type document wenst af te wijken van de standaard layout.
De naam van de standaard layout is “Standaard” maar deze naam kan je aanpassen via “Acties” > “Opties”.
Tip! Heb je een nieuwe layout aangemaakt en wens je de oude niet langer te gebruiken? Dan kan je deze archiveren zodat deze niet langer kan worden gebruikt voor nieuwe documenten maar toch nog beschikbaar is voor reeds bestaande documenten.
Tip! Vertrek vanuit een bestaande layout om een nieuwe layout aan te maken. Zo hoef je enkel de gewenste verschillen aan de layout toe te voegen. Klik in het layout-overzicht bij de bestaande layout op “Acties” > “Dupliceren” om een nieuwe layout aan te maken.