E-mail onderwerp

Per type document kan je het onderwerp van jouw e-mail aanpassen. Gebruik variabelen zoals %document-number% om het onderwerp aan te passen afhankelijk van het verstuurde document.


E-mail tekst

Deze teksten kan je selecteren tijdens verzenden van jouw e-mails. Zo kan je verschillende teksten bijhouden en hergebruiken. De templates ‘Facturen’, ‘Creditnota’s’, enz. staan standaard ingesteld als tekst afhankelijk van het te versturen type document. Je kan naar wens teksten toevoegen en verwijderen. De teksten kan je voor het verzenden overigens nog steeds bijwerken mocht dit nodig zijn. Werk je met anderstalige klanten dan kan je per taal een gepaste tekst instellen. Voor standaard omschrijvingen zie E-mail teksten.

E-mail layout

Past de standaard e-mail layout aan. Je kan ervoor kiezen om, naast de standaard layout, geen layout (enkel tekst) in te stellen of om een eigen HTML-layout toe te voegen. Klik hier voor instructies om een eigen HTML-layout op te bouwen.


Controleer of de e-mail geopend wordt door de ontvanger

Vink deze optie aan om te achterhalen of een e-mail wordt geopend/gelezen. De status van de verzonden e-mail komt hierdoor in Gelezen. Deze optie is niet beschikbaar in combinatie met verzendwijze “Eigen mailbox (SMTP)”.


Tip: Hoe voorkomen dat jouw e-mails als SPAM worden aangeduid?

We nemen de nodige maatregelen om jouw facturen goed te laten aankomen bij jouw klanten en dus niet als SPAM worden aangeduid.


Toch kan ook jij enkele regels in acht nemen om de doorstroming van e-mails hoog te houden:


Er is minder kans dat een e-mail als SPAM wordt aangeduid indien deze via verzendwijze “Eigen e-mailadres” of “Eigen mailbox” wordt verstuurd.


Personaliseer jouw e-mail. Zo kan je best jouw klant met naam aanspreken. Je knt hier eventueel de variabele %client-name% gebruiken zodat u dit niet telkens zelf hoeft in te geven.


Gebruik geen WOORDEN VOLLEDIG IN HOOFDLETTERS of veel uitroeptekens !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Spam-filters houden hier niet van.


Voeg bij voorkeur geen hyperlinks toe. Enkel links die verwijzen naar het domein van het e-mailadres waarmee de mail wordt verzonden vormen geen probleem.


Voeg voldoende inhoud toe aan uw e-mail. Enkele lijnen (bvb. 5-6 lijnen) met echte inhoud geeft een beter resultaat. Zo kunt u bvb. een omschrijving van de factuur, betalingsinstructies, de missie van uw bedrijf of een bedanking aan uw klant toevoegen.

 


  Meer info? Lees onderstaande nuttige artikels