Wat is ClearFacts?

ClearFacts is een online platform om al jouw verkoopfacturen en aankoopfacturen te verzamelen zodat deze digitaal kunnen worden verstuurd naar en verwerkt door jouw boekhouder. Verder biedt ClearFacts een digitaal archief voor al jouw boekhoudkundige stukken en functionaliteit om met jouw boekhouder (near) realtime samen te werken. Door een koppeling met ClearFacts op te zetten vanuit EenvoudigFactureren kan jij jouw verkoopfacturen rechtstreeks doorsturen naar jouw boekhouder. Om ClearFacts te kunnen gebruiken moet jouw boekhouder wel aangesloten zijn op dit platform.


Indien je nog geen ClearFacts-account bezit, vraag die dan eerst aan bij jouw boekhouder.

Opzet van deze koppeling is enkel mogelijk met een Professional-pakket of hoger.


Connecteren met ClearFacts

Om de connectie met ClearFacts op te zetten heb je een ClearFacts account nodig. Mocht je deze nog niet hebben kan je deze aanvragen via jouw boekhouder.

Eénmaal je een ClearFacts-account hebt en jouw gebruikersnaam (e-mailadres) en wachtwoord kent, kan je de connectie opzetten langs “Modules” > “ClearFacts” > “Koppeling opzetten”. Deze connectie hoef je slechts 1x uit te voeren.

Hier vul je het BTW-nummer in van jouw onderneming waarvoor je een ClearFacts-account hebt.


Eénmaal het BTW-nummer werd ingegeven en je op ‘Connecteren’ klikt word je even omgeleid naar de website van ClearFacts en kan jij jouw gebruikersnaam en wachtwoord bij ClearFacts opgeven.


Nadat er succesvol een connectie werd opgezet kan je facturen doorsturen naar jouw boekhouder.



  Meer info? Lees onderstaande nuttige artikels